Про що мовчать Страховики.

страхування, договір страхування

Ви довіряєте своїй страховій компанії, Ви продовжуєте договірні відносини з року в рік за звичкою або тому що отримали приємну знижку за попередній безаварійний період страхування. Саме безаварійний. Це слово тут ключове. Вам посміхаються менеджери Страховика, виписуючи Вам Поліс або ж укладаючи Договір, посміхаються вони і тоді, коли беруть з Ваших рук гроші. Та чи будуть вони такі ж лагідні та привітливі, коли Ви потрапите у скрутну ситуацію та чи із таким самим задоволенням вони виконають свої фінансові зобов’язання?

У даній статті ми поговоримо не про Договір добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО), оскільки тут все зрозуміло: Ви застрахували своє авто і у разі ДТП Ваша страхова компанія відшкодує завдані Вам матеріальні збитки, незалежно від наявності або відсутності Вашої вини у даній дорожньо-транспортній пригоді.

Поговоримо про Договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності водія (далі за текстом – Поліс ЦВ), який укладається згідно Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – ЗУ «Про ОСЦПВВНТЗ») від 1 липня 2004 року № 1961-IV (посилання на документ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1961-15).

Цей Закон регулює відносини у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів і спрямований на забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю, здоров’ю та майну потерпілих при експлуатації наземних транспортних засобів на території України.

Однак, цим самим Законом передбачено й відповідальність Страхувальника за невиконання його обов’язків, передбачених у ст. 33 Закону «Про ОСЦПВВНТЗ». А статтею 38 Закону передбачено навіть підстави для регресного позову Страховика до Страхувальника після виплати страхового відшкодування потерпілій особі.

Розглянемо один із таких випадків, який найчастіше трапляється на практиці.

Зазвичай, при отриманні Полісу ЦВ вам вкажуть номер телефону «гарячої лінії» Страховика, куди слід зателефонувати при настанні дорожньо-транспортної пригоди.

І Ви зателефонуєте. І Ваш дзвінок навіть зафіксують та порадять зберігати спокій та викликати поліцію, якщо це буде необхідно. Але, зважаючи на власний досвід роботи у Страховій компанії, можу Вас запевнити, що чомусь ніхто не скаже Вам, що на Вас чекають у найближчому відділенні Вашої Страхової компанії із письмовим повідомленням про настання страхового випадку.

Адже згідно п. 33.1.4. ч. 33.1. ст. 33 «Про ОСЦПВВНТЗ» у разі настання дорожньо-транспортної пригоди, яка може бути підставою для здійснення страхового відшкодування, водій транспортного засобу, причетний до такої пригоди, зобов’язаний невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів з дня настання дорожньо-транспортної пригоди, письмово надати страховику, з яким укладено договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності (в окремих випадках – МТСБУ), повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також відомості про місцезнаходження свого транспортного засобу та пошкодженого майна, контактний телефон та свою адресу. Якщо водій транспортного засобу з поважних причин не мав змоги виконати зазначений обов’язок, він має підтвердити це документально.

Не можу сказати, що вбачаю в цьому злий умисел з боку Страховика, але те, що ненадання письмового повідомлення про ДТП є підставою для регресного позову – факт, підкріплений нормами ст. 38 Закону «Про ОСЦПВВНТЗ» (п.п. ґ п. 38.1.1. ч. 38.1.ст. 38).

Це означає, що якщо ДТП сталася з Вашої вини, Потерпілий звернувся до Вашого Страховика за виплатою і отримав ії. Все, це питання закрито. Але у зв’язку з порушенням Страхувальником свого обов’язку, Страховик набув права звернутися до Вас із вимогою відшкодування коштів, виплачених Потерпілому.

І хоча остання судова практика не завжди на боці Страховика, звернувшись до Страхової компанії із письмовою заявою-повідомленням, Ви позбудетеся неприємних регресних вимог від Страховика, збережете час та гроші на складання відповіді/ відзиву на позов та гарні стосунки зі своєю страховою компанією)

Страховики, у свою чергу, стають сучасними та зручними для клієнта.

З лютого 2018 року українцям доступна опція укладення Електронного Полісу (Розпорядження Нацкомфінпослуг від 31.08.2017 №3631, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.09.2017 за №1197/31065 «Про затвердження Змін до Положення про особливості укладання договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (посилання на документ http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1197-17)).

Для страхувальника (водія) однією з основних перевагах електронного договору страхування у порівнянні з паперовим полісом є можливість укласти договір страхування самостійно, через Інтернет-сайт страховика, у зручний для себе час.

Тобто Ви самі обираєте собі Страховика, на його офіційному сайті знаходите відповідний розділ, вносите необхідні дані, оплачуєте послугу за допомогою он-лайн терміналу (чи як він правильно називається) і все – Електронний Поліс Ваш. На час перехідного періоду електронних договорів страхування водіям рекомендується мати з собою роздруковану візуальну форму Електронного Полісу. Однак, слід пам’ятати, що це не просто папірець, який, в разі потреби, можна скористатися і зекономити чималу суму коштів, це Договір, за яким права і обов’язки виникають у обох сторін.

Сьогодні у клієнта є можливість як укласти Договір ОСЦПВ в електронній формі, так і врегулювати страховий випадок через електронний Європротокол.

Але про особливості оформлення ДТП за допомогою Європротоколу у наступній статті))

При розгляді даної категорії спорів слід керуватись нормами:

1. Цивільний кодекс України;

2. ЗУ «Про дорожній рух» від 30.06.1993 року N 3353-ХІІ;

3. ЗУ «Про страхування» від 07.03.1996 року N 85/96-ВР;

4. ЗУ «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» N 1961-IV;

5. ЗУ «Про об’єкти підвищеної небезпеки» від 18.01.2001 року N 2245-ІІІ;

6. Правила дорожнього руху України, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 року N 1306;

7. Постанова КМУ «Про затвердження максимальних розмірів страхових платежів за договорами міжнародного обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних

транспортних засобів» від 6 січня 2005 р. N 5;

8. Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України «Про затвердження максимальних розмірів страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про дорожньо-транспортну пригоду без участі уповноважених на те працівників Державтоінспекції МВС України» від 17.11.2011 N 698.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *